ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 48/22

                                                                                     18 лютого 2009 року                                                                                           15 год. 00 хв.

                                                                                      м. Київ,

                                                                                      вул. Садова, 3а

                                                                                      кім. 416

 

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

За секретаря Комітету Сінченко В.М.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Черноморов О.М., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф.

Відсутні: Гордієнко С.В., Льовочкін С.В., Матвієнко А.С.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.

 

 

Запрошені:

Беспалий Б.Я. - народний депутат України третього-п’ятого скликання;

Катеринчук М.Д. - народний депутат України;

Тихонов В.М. - народний депутат України;

Матвійчук В.М. - заступник Міністра фінансів України;

Кравченко В.В. - Перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України та громад;

Ганущак Ю.І. - Директор департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування Міністерства реґіонального розвитку та будівництва України;

Граб В.А. - Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування;

Калініченко Н.Г. - начальник Управління реєстрації та обліку платників податків ДПА України;

Сарапіна  Н.Л. - начальник відділу організації роботи територіальних управлінь департаменту з питань використання коштів державного бюджету в регіонах Рахункової палати;

Максимець А.М. - заступник директора відділу департаменту державних закупівель та ресурсного забезпечення Міністерства оборони України;

Чебан І.М. - Завідувач відділу Головної служби забезпечення зв’язків з ВРУ та КМУ;

Федоренко В.Л. - директор Департаменту конституційного та адміністративного права Міністерства юстиції України;

Присяжний Р.М. - Голова Косівської районної ради Івано-Франківської області;

Максименко Н.О. - провідний спеціаліст відділу взаємодії в Верховною Радою України адміністративного Департаменту Міністерства оборони України;

Лебединська О.Ю. - заступник Завідувача відділу з питань територіальної організації влади  Управління регіональної політики Секретаріату КМУ;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління).

 

***

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

I.

1.           Про призначення позачергових місцевих виборів:

  1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів.

  1.2. Про розгляд ситуації, що склалася в Косівській районній раді Івано-Франківської області.

2. Про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Фастівської міської ради Київської області та Фастівського міського голови  (реєстр. №3057, н.д. В.Писаренко).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №2270-3, н.д. М.Катеринчук).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про політичні партії в Україні” (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю) (реєстр. №3260, н.д. А.Гриценко).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про об'єднання громадян” (щодо найменування) (реєстр. №3312, н.д.В.Ландік).

6. Про проект Закону про спеціальну перевірку відомостей, які подають особи на зайняття посад державних службовців, призначення або погодження призначення на які здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України (реєстр. №2169, н.д. А.Матвієнко, О.Бондар, В.Баранов).

7. Про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання).

8.   Про проекти Законів:

 “Про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

“Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

ІI.

9. Про проект Постанови про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр. №2652, н.д. Бондик В.А.).

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр. №4044, н.д. Гордієнко С.В.) та про звернення обласних і районних рад щодо змісту статті 57 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

11. Про проект Закону про упорядкування використання форменого одягу (реєстр. №2328, н.д. Г.Москаль).

III.

       12. Про матеріали аудитів Рахункової палати.

IV.

       13. Про проведення слухань Комітету на тему: “Концептуальні засади реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою” та затвердження складу організаційного комітету.

14. Про спільне засідання комітетів Верховної Ради України з питань бюджету і з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно проблематики місцевих бюджетів із запрошенням голів обласних рад, представників інших органів місцевого самоврядування та їх асоціацій.

***

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченко про проект порядку денного засідання Комітету.

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету, внести до нього свої зауваження та  пропозиції.

О.Омельченко запропонував присутнім не розглядати жодного питання порядку денного, коли суб’єкт права законодавчої ініціативи чи його уповноважена особа не з’явилися на засідання Комітету.

Народний депутат України М.Катеринчук вніс пропозицію розглянути другим по списку питання проекту порядку денного про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №2270-3, н.д. М.Катеринчук).

Заступник Голови Комітету В.Сінченко запропонував перенести розгляд питання про проект Закону про спеціальну перевірку відомостей, які подають особи на зайняття посад державних службовців, призначення або погодження призначення на які здійснюється Верховною Радою України, Президентом України, Кабінетом Міністрів України (реєстр. №2169, н.д. А.Матвієнко, О.Бондар, В.Баранов) на одне з чергових засідань Комітету у зв’язку з проханням автора даного законопроекту А.Матвієнка.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував перенести розгляд питання проекту порядку денного про проект Постанови про призначення позачергових виборів депутатів Фастівської міської ради Київської області та Фастівського міського голови  (реєстр. №3057, н.д. В.Писаренко) у зв’язку з проханням автора (лист додається).

Заступник Голови Комітету Ю.Ключковський поінформував членів Комітету про те, що за дорученням Голови Верховної Ради проект Адміністративно-процедурного кодексу України (реєстр. №2789 від       18.07.2008 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, було направлено для опрацювання до Комітетів з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, з питань правової політики, з питань правосуддя. При цьому, Комітети з питань правосуддя та з питань правової політики повідомили Голову Верховної Ради України про те, що вони не можуть бути головними з підготовки даного питання, оскільки воно не належить до предметів їх відання.

Водночас, метою Адміністративно-процедурного кодексу України, як випливає зі змісту пояснювальної записки до проекту, є врегулювання відносин, що виникають у діяльності виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших державних органів, а також підприємств, установ, організацій та інших суб’єктів, які згідно із законом уповноважені здійснювати владні управлінські (виконавчі та розпорядчі) функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, щодо забезпечення реалізації та захисту прав і законних інтересів осіб та виконання ними визначених законом обов’язків, а також регламентувати процедури розгляду адміністративних справ.

У зв’язку з вищевикладеним, Ю.Ключковський запропонував звернутися до Голови Верховної Ради України з пропозицією визначити Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування головним у законопроектній роботі з попередньої підготовки до розгляду Верховною Радою України проекту Адміністративно-процедурного кодексу України (реєстр. №2789).

Ю.Ключковський також вніс пропозицію розширити склад Робочої групи з підготовки проекту Закону України “Про спеціальний статус міста Севастополь” за рахунок представників Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України та  Державної прикордонної служби України.

 

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із оновленим проектом порядку денного засідання Комітету та проголосувати за нього в цілому із запропонованими змінами в такій послідовності:

1. Про призначення позачергових місцевих виборів:

  1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів.

  1.2. Про розгляд ситуації, що склалася в Косівській районній раді Івано-Франківської області.

 2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №2270-3, н.д. М.Катеринчук).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про політичні партії в Україні” (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю) (реєстр. №3260, н.д. А.Гриценко).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про об'єднання громадян” (щодо найменування) (реєстр. №3312, н.д.В.Ландік).

5. Про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання).

6.   Про проекти Законів:

 “Про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

“Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

7. Про проект Постанови про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр. №2652, н.д. Бондик В.А.).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр. №4044, н.д. Гордієнко С.В.) та про звернення обласних і районних рад щодо змісту статті 57 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

9. Про проект Закону про упорядкування використання форменого одягу (реєстр. №2328, н.д. Г.Москаль).

       10. Про матеріали аудитів Рахункової палати.

       11. Про проведення слухань Комітету на тему: “Концептуальні засади реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою” та затвердження складу організаційного комітету.

12. Про спільне засідання комітетів Верховної Ради України з питань бюджету і з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно проблематики місцевих бюджетів із запрошенням голів обласних рад, представників інших органів місцевого самоврядування та їх асоціацій.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити питання порядку денного засідання в цілому із запропонованими змінами.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

         СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів:

          1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів.

1.2.          Про розгляд ситуації, що склалася в Косівській районній раді Івано-Франківської області.

1.1.

Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та про рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові місцеві вибори на неділю 24 травня  2009 року.

С.Подгорний повідомив, що станом на 18 лютого 2009 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 8 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних та міського голів, а саме: 6 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 1 – у зв’язку зі смертю, 1 – у зв’язку з рішенням суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

         Рохманівського сільського голови (Рохманівська сільська рада Шумського району Тернопільської області),
         Михайлівського сільського голови (Михайлівська сільська рада Богуславського району Київської області),
         Привільського сільського голови (Привільська сільська рада Слов’янського району Донецької області),
         Маломокрянського сільського голови (Маломокрянська сільська рада Мостиського району Львівської області),
         Сергіївського сільського голови (Сергіївська сільська рада Білопільського району Сумської області),
         Сухолуцького сільського голови (Сухолуцька сільська рада Вишгородського району Київської області), 
         Лючанського сільського голови (Лючанська сільська рада Косівського району Івано-Франківської області),
         Калинівського селищного голови (Калинівська селищна рада Васильківського району Київської області)
на неділю 24 травня 2009 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.2.

            СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного, а також голови Косівської райради Івано-Франківської області Р.Присяжного про розгляд ситуації, що склалася в Косівській районній раді Івано-Франківської області.

Як зазначив С.Подгорний, за наслідками вивчення матеріалів, що раніше надходили до Комітету щодо призначення позачергових виборів депутатів Косівської районної ради Івано-Франківської області, можна стверджувати, що підстави для призначення таких виборів дійсно є. Однак з того часу відбулися певні зміни, які свідчать про стабілізацію ситуації. Про це міг би детальніше розповісти Голова Косівської районної ради Івано-Франківської області Р.М.Присяжний, якого було запрошено на засідання Комітету для роз’яснення обставин, що мають місце на даний момент.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Р.Присяжний.

Р.Присяжний завірив присутніх, що на сьогодні ситуація у Косівській районній раді Івано-Франківської області стабілізувалася. Тому він підтримує сьогоднішню позицію підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян і просить народних депутатів України – членів Комітету  ухвалити рішення про зняття з контролю питання про призначення відповідних позачергових виборів.

С.Подгорний нагадав присутнім, що на контролі Комітету знаходиться ще два питання, які потребують додаткового вивчення. Одне з них - це звернення Малинського міського голови Житомирської області щодо дострокового припинення повноважень Малинської міської ради п’ятого скликання та призначення позачергових виборів депутатів Малинської міської ради. Рішенням Комітету від 1 жовтня 2008 року (протокол № 33/7) було створено Робочу групу для вивчення ситуації, що склалася у місті Малин, з виїздом на місце. Дату і місце проведення засідання Робочої групи вирішили визначити в робочому порядку.

Інше питання стосується звернення Костичанської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області. Є пропозиція створити Робочу групу з вивчення питання. Склад робочої групи визначити в робочому порядку.

УХВАЛИЛИ:

        1.  Зняти з контролю питання про призначення позачергових виборів депутатів Косівської районної ради Івано-Франківської області у зв’язку із стабілізацією на сьогодні ситуації у зазначеній раді.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний у присутності членів Комітету передав право голосу заступнику Голови Комітету Ю.Ключковському та звернувся з проханням до Ю.Ключковського виступити доповідачем по питаннях порядку денного, з яких С.Подгорного визначено як доповідача.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського  про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №2270-3, н.д. М.Катеринчук).

Доповідач поінформував присутніх, що даним законопроектом пропонується внести зміни до окремих статей Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та, зокрема, запровадити обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості. 

Ю.Ключковський нагадав присутнім про те, що змістовний аналіз положень поданого проекту дозволяє стверджувати, що за своїм змістом він насправді є альтернативним до законопроекту за реєстр.№1060 від 14.03.2008 р. та відрізняється від нього в основному положеннями, що стосуються так званого “негативного голосування” (права виборця не підтримати жодного кандидата).

Комітет з питань бюджету у рішенні від 09.07.2008 р. дійшов висновку, що законопроект має вплив на видаткову частину Державного бюджету України, збільшуючи її.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює окремі зауваження до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні він може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, автор законопроекту М.Катеринчук.

М.Катеринчук звернувся з проханням до Комітету підтримати прийняття законопроекту за основу.

УХВАЛИЛИ:   

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. № 2270-3) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити Голові Комітету Омельченку О.О. звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням включити зазначений законопроект до порядку денного одного з найближчих пленарних засідань Верховної Ради України і розглядати його окремо, а не як альтернативний до проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (нова редакція) (реєстр. № 2270-2 від 11.04.2008), поданого народним депутатом України Каськівим В.В.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (О.Черноморов), “Не голосував” - 1 народний депутат України (О.Омельченко).

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського   про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про політичні партії в Україні” (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю) (реєстр. №3260, н.д. А.Гриценко).

Доповідач поінформував присутніх, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про політичні партії в Україні” з метою впорядкування процедури реєстрації політичних партій та їхніх місцевих організацій, контролю за їхньою діяльністю, а також притягнення до відповідальності за порушення законодавства про політичні партії.

Слушними є пропозиції детальніше виписати процедури створення та реєстрації політичної партії та її організацій, а також створення та легалізації первинних осередків політичної партії (статті 11, 11-1, 11-2 в редакції проекту), деталізувати вимоги щодо назви та символіки політичної партії (нова редакція статті 9), питання фінансування політичних партій тощо.

Заслуговує позитивної оцінки спрямованість положень проекту на узгодження положень чинного Закону з приписами Кодексу адміністративного судочинства України відносно заборони діяльності політичної партії та анулювання її реєстраційного свідоцтва в порядку адміністративного судочинства.

Разом із тим, на переконання Ю.Ключковського, на сьогодні повністю зняти з Міністерства юстиції України контрольні повноваження за дотриманням статутів партій не доцільно. Особливо це стосується тих питань, які носять публічно-правовий характер і не вичерпуються внутрішньопартійними відносинами.

Враховуючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, підкомітет вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Б.Беспалий.

Б.Беспалий, як один з авторів даного законопроекту, звернув увагу на покладену в його основу ідею удосконалення правового регулювання питань, пов’язаних зі створенням та діяльністю політичних партій, у тому числі шляхом усунення помилок та неточностей у Законі України “Про політичні партії в Україні”. Він вважає, що законопроект містить необхідні конструктивні пропозиції, тому закликав присутніх підтримати його прийняття за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про політичні партії в Україні” (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю) (реєстр. № 3260) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України С.П. Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського   про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про об'єднання громадян” (щодо найменування) (реєстр. №3312, н.д.В.Ландік).

Ю.Ключковський поінформував про лист, який надійшов за підписом народного депутата України В.Ландіка з проханням розглянути даний законопроект без його участі у засіданні Комітету з поважних причин (лист додається). Цю пропозицію було підтримано.

Доповідач звернув увагу присутніх на те, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про об’єднання громадян” та встановити, що назва об'єднання громадян не може містити словосполучень, які є подібними до назв органів державної влади або місцевого самоврядування та(або) їх структурних одиниць, а також словосполучень, які створюють враження про належність об'єднання громадян до органів державної влади або місцевого самоврядування та(або) їх структурних одиниць.

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики не вбачає у законопроекті порушень норм Конституції України, підтримує його та рекомендує до розгляду парламентом.

Комітет Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України повідомив, що законопроект оформлений і зареєстрований згідно з вимогами статей 90-92 Регламенту Верховної Ради України.

Враховуючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, підкомітет вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу з урахуванням висловлених зауваження та пропозиції.

Ю.Ключковський повідомив також про те, що минулої сесії Кабінетом Міністрів України було внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону про громадські організації (реєстр. № 3371), який на сьогодні знаходиться на розгляді у Комітеті з питань правової політики. Після його прийняття за основу ті зауваження, які були висловлені в законопроекті реєстр. № 3312, слід адресувати до положень зазначеного законопроекту при підготовці його до другого читання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України про внесення змін до Закону України “Про об'єднання громадян” (щодо найменування) (реєстр. №3312) за
наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян – народному депутату України С.П. Подгорному.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- одноголосно.

  Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання).

Доповідач нагадав, що підготовку даного законопроекту до другого читання здійснювала Робоча група Комітету, яка працювала за участі представників Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих та регіональних влад, Міністерства юстиції України, Секретаріату Кабінету Міністрів України та Секретаріату Президента України. Було проведено 3 засідання Робочої групи, в ході яких опрацьовано 84 пропозиції і поправки суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Президент Української асоціації місцевих та регіональних влад, народний депутат України В.Тихонов.

Як зазначив В. Тихонов, аналіз законопроекту дає підстави висловити певні зауваження щодо окремих його положень. Запропонований Робочою групою варіант практично не додає нових правових засобів регулювання діяльності асоціацій органів місцевого самоврядування до вже існуючих. Зокрема тих, що містяться в законодавстві про об’єднання громадян. Також мало враховано попередні напрацювання з цього питання обох провідних українських асоціацій органів місцевого самоврядування.

Ю.Ключковський привернув увагу присутніх до декількох конкретних статей законопроекту, які, на його думку, можна сформулювати по-іншому, ніж запропонувала Робоча група і цим самим значно покращити зміст законопроекту в цілому.

О.Омельченко, узагальнюючи виступи, вніс пропозицію продовжити роботу над законопроектом, поінформувавши про це Голову Верховної Ради, та в стислі строки підготувати необхідні матеріали для його розгляду у другому читанні на одному з найближчих планових засідань Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Продовжити роботу Робочої групи з опрацювання матеріалів проекту Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання).

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Пропозицію прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проекти Законів:

“Про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

“Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

Доповідач поінформував присутніх, про те, що законопроектом реєстр. №3263 пропонується віднести посади керівників виконавчих органів міських рад (міст з районним поділом), утворених у районах міст, до четвертої категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Підтримуючи необхідність усунення прогалин у регулюванні правового статусу вже існуючих посад в органах місцевого самоврядування, підкомітет вважає за доцільне скасувати рішення Комітету від 11.02.2009 (протокол № 46/20) щодо прийняття даного законопроекту за основу та в цілому та рекомендувати за наслідками розгляду в першому читанні прийняти зазначений законопроект за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Скасувати рішення Комітету від 11.02.2009 (протокол № 46/20) щодо прийняття за основу та в цілому проекту Закону України про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. № 3263 від 25.09.2008 р.), внесеного Кабінетом Міністрів України, на підставі частини четвертої статті 102 Регламенту Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за наслідками розгляду в першому читанні прийняти зазначений законопроект за основу.

3. Доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати даний законопроект до другого читання з урахуванням зауважень і пропозицій суб'єктів права
законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради
України у другому читанні.

4. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.Ф.  

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Рішення прийнято.

***

Доповідач поінформував, що законопроектом реєстр. № 3240 пропонується доповнити статті 5 та 41 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” положеннями, згідно з якими міські ради міст з районним поділом наділяються правом утворювати районні у містах адміністрації, в разі не утворення районних у містах рад.

Підкомітет запропонував скасувати рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 11 лютого 2009 (протокол № 46/20) щодо рекомендування Верховій Раді України прийняти проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. № 3240) за основу та в цілому і рекомендував за наслідками розгляду в першому читанні прийняти зазначений законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Скасувати рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 11 лютого 2009 (протокол № 46/20) щодо рекомендування Верховій Раді України прийняти в цілому проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій)  (реєстр. № 3240) на підставі частини четвертої статті 102 регламенту Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”  (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. № 3240) при розгляді у першому читанні прийняти за основу.

3. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України  народного депутата України – заступника Голови Комітету Ключковського Ю.Б.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника голови Комітету Ю.Ключковського про проект Постанови про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр. №2652, н.д. Бондик В.А.).

Доповідач повідомив присутнім, що зазначеним проектом Постанови пропонується визнати протиправною та скасувати Постанову Верховної Ради України від 8 грудня 2004 року № 2224-ІV “Про дострокове припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії” в частині припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича, а також доручити керівнику Апарату Верховної Ради України здійснити контроль за виправленням запису у трудовій книжці Бондика В.А. стосовно його звільнення з посади члена Центральної виборчої комісії.

Головним з підготовки і попереднього розгляду зазначеного проекту Постанови відповідно до предмета відання керівництвом Верховної Ради України було визначено Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України (доручення Голови Верховної Ради України від 17.06.2008). Проте зазначений Комітет так і не розглянув проект Постанови та повернув його керівництву Верховної Ради України з пропозицією визначити головним Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

При цьому проект Постанови Верховної Ради України про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр.№2652)  03.02.2009 не був включений до порядку денного четвертої сесії Верховної Ради України шостого скликання. Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування було передано оригінал зазначеного проекту Постанови та доручено внести пропозиції щодо цього питання.

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики розглянув зазначений проект Постанови і дійшов висновку, що він не узгоджується з
Конституцією України. Тому цю законодавчу ініціативу доцільно відхилити. Висновок ґрунтується на тому, що до повноважень Верховної Ради України, визначених виключно Конституцією України, не належить повноваження визнавати протиправними та скасовувати прийняті нею постанови. При цьому Верховна Рада України як орган державної влади відповідно до частини другої статті 19 Конституції України має діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Автор законодавчої ініціативи реалізував своє конституційне право, передбачене статтею 55 Конституції України, оскарживши в суді рішення Верховної Ради України щодо дострокового припинення його повноважень члена Центральної виборчої комісії. За інформацією Відділу зв’язків з органами правосуддя Апарату Верховної Ради України, постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 31 березня 2008 року, якою суд частково задовольнив адміністративний позов Бондика В.А.: визнав протиправною та скасував Постанову Верховної Ради України від 8 грудня 2004 року №2224-IV “Про дострокове припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії” в частині припинення повноважень члена Центральної виборчої комісії Бондика В.А. та відмовив Бондику В.А. у поновленні на посаді члена Центральної виборчої комісії, – законної сили не набрала. На цю постанову була подана представником Верховної Ради України апеляційна скарга до Київського апеляційного адміністративного суду, проте питання щодо відкриття провадження за нею ще не вирішувалось.

Ю.Ключковський зазначив, що даний проект Постанови не відноситься до предмету відання нашого Комітету.

О.Боднар підтримала зауваження Ю.Ключковського і вказала на відсутність юридично-правової складової для розгляду даного проекту Постанови на пленарному засіданні Верховної Ради України.

О.Боднар внесла пропозицію звернутися листом до Голови Верховної Ради України з проханням повернути документ суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні парламенту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:  

1. Взяти до уваги, що проект Постанови Верховної Ради України про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр.№2652 від 17.06.2008) не узгоджується з Конституцією України, оскільки питання, які пропонується врегулювати цим проектом Постанови, не належать до повноважень Верховної Ради України.

2. Взяти до уваги, що питання які пропонується врегулювати зазначеним проектом Постанови, не належать до предмета відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

3. Поінформувати Голову Верховної Ради України про це рішення Комітету і запропонувати розглянути питання про повернення проекту Постанови Верховної Ради України про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр.№2652) суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр. №4044, н.д. Гордієнко С.В.) та про звернення обласних і районних рад щодо змісту статті 57 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

Доповідач поінформував присутніх, що до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування надходять численні звернення обласних та районних рад, у яких дається негативна правова оцінка формулюванням статті 57 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”, згідно з якою обласні та районні ради при затвердженні відповідних бюджетів мають виходити з того, що середньомісячна заробітна плата працівників виконавчого апарату ради не повинна перевищувати середньомісячну заробітну плату працівників апарату відповідної місцевої державної адміністрації.

Свою позицію органи місцевого самоврядування підкріплюють посиланнями на норми Конституції України, Європейської хартії місцевого самоврядування, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, роз’яснення Конституційного Суду України. При цьому зазначається, що застосування положень статті 57 призведе до різкого зменшення рівня оплати праці працівників апаратів районних і обласних рад, змусить фахівців залишити службу в органах місцевого самоврядування.

Головою Комітету О.Омельченком ще 20 січня 2009 року направлявся лист до Міністерства фінансів України з проханням роз’яснити його позицію з цієї проблеми. Таке роз’яснення загального характеру було отримано.

10 лютого 2009 року народним депутатом України С.Гордієнком було подано проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр.№4044), яким пропонується статтю 57 із даного Закону вилучити.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України підготувало висновок позитивного характеру щодо  законопроекту.

Підкомітет з питань місцевих бюджетів та комунальної власності підтримав проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр. №4044) та підготував проект висновку Комітету з цього питання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Матвійчук, В.Граб.

В.Матвійчук оприлюднив позицію Міністерства фінансів України з цього питання, поінформувавши присутніх, що районні та обласні ради безконтрольно підвищують фонди оплати праці в своїх апаратах, показники середньомісячної заробітної плати в апаратах рад значно перевищують такі ж показники для апаратів місцевих державних адміністрацій (в 1,5 рази на обласному рівні), кошти відволікаються від виконання дійсно важливих соціальних програм в районах і областях.

Народний депутат України В.Тихонов висловив обгрунтовані заперечення до аргументації заступника Міністра фінансів України, вказавши на абсурдність порівняння заробітних плат таких різних за суттю організаційних структур як апарати місцевих рад та місцевих державних адміністрацій. Він відмітив, що в апаратах рад є відносно більша кількість керівних посад. При цьому службовці органів місцевого самоврядування мають набагато більшу вислугу років, отже і більші надбавки і доплати за ранг та вказану вислугу. Крім цього прогнозована “економія” буде повністю нівельована зниженням ефективності управління і реальною загрозою втрати керованості в регіонах на тлі гострої соціально-економічної кризи.

В.Граб зазначив, що проблема врегулювання оплати праці в апаратах районних і обласних рад на сьогодні є однією з найскладніших і найболючіших серед всієї проблематики сфери місцевого самоврядування.

Ю.Ключковський звернув увагу на недостатній обсяг інформації з регіонів щодо показників оплати праці апаратів обласних і районних рад та відповідних місцевих державних адміністрацій, необхідних для прийняття адекватного рішення з цього питання.

Також О.Бондар внесла пропозицію звернутися до Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України з проханням надати інформацію щодо детальних показників оплати праці як в апаратах обласних та районних рад, так і в апаратах місцевих державних адміністрацій, що мають місце на сьогодні в регіонах України, для її подальшого розгляду на засіданні Комітету в березні  2009 року.

Пропозицію підтримано.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про проект Закону про упорядкування використання форменого одягу (реєстр. №2328, н.д. Г.Москаль).

Доповідач поінформував присутніх про те, що зазначений законопроект спрямований на “визначення правових засад та основних напрямів державної політики у сфері використання форменого одягу державними службовцями”. Також Прикінцевими положеннями законопроекту передбачено внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо доповнення цього Кодексу новою статтею 186-2 про відповідальність за використання форменого одягу, встановленого для осіб, які перебувають на державній службі, іншими особами, шляхом накладення штрафу у розмірі від десяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ю.Ключковський, звернувши увагу присутніх на висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до законопроекту, висловив окремі зауваження та пропозиції від профільного підкомітету. Зокрема зазначалося, що нумерація статей у тексті закону чи кодексу завжди є послідовною та наскрізною. Стаття 186-2 у КУпАП існувала раніше і її було виключено на підставі Закону № 3504-IV від 23.02.2006 року. За усталеними правилами законодавчої техніки місце виключеної статті у тексті закону повинно залишатись “порожнім”. Тому пропозиція про надання пропонованій у проекті новій статті КУпАП номеру 186-2 з точки зору підкомітету є некоректною.

Проаналізувавши деякі інші положення даного законопроекту, підкомітет запропонував ухвалити висновок про його відхилення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України “Про упорядкування використання форменого одягу” (реєстр. № 2328 від 12.01.2009 р.), внесений на заміну раніше поданого народним депутатом України Г.Москалем, відхилити.

2. Направити цей висновок до Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони, визначеного головним з опрацювання законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про матеріали аудитів Рахункової палати.

В.Павленко поінформував присутніх, що до Верховної Ради України надходять матеріали висновків і аудитів Рахункової палати щодо використання бюджетних коштів з тих чи інших бюджетних програм. Він зазначив, що загалом питання діяльності Рахункової палати віднесено до відання Комітету з питань бюджету, так само як і питання Державного бюджету України  (включно  з  питаннями  доходів, видатків бюджету, контролю за виконанням бюджету). Тому цей Комітет Головою Верховної Ради України визначається головним з розгляду матеріалів аудитів Рахункової палати. Окремі матеріали надсилаються також до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Голова підкомітету відмітив, що за минулий рік до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування надійшли такі матеріали:

- висновок щодо виконання державного бюджету України за 9 місяців 2008 року;

- про результати аудиту виконання заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у с.Новобогданівці (це про вибухи на складах боєприпасів);

- про результати аудиту ефективності використання коштів, виділених у 2007 році Луганській області на створення нових робочих місць для працевлаштування незайнятого населення вугледобувних регіонів, де ліквідовано шахти, що перебуває на обліку в державній службі зайнятості;

- про результати аудиту виконання програм – переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування;

- про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету на заходи, пов’язані з поліпшенням екології і соціально-економічний розвиток м. Кривий Ріг та прилеглих до нього населених пунктів;

- про результати аудиту використання коштів Державного бюджету України на виконання заходів з розвитку і реконструкції централізованих систем водопостачання та водовідведення;

- про результати аудиту реалізації Програми забезпечення виконання у 2007 році м.Києвом функцій столиці України.

- про результати аудиту збереження та проведення комплексної реконструкції і реставрації Одеського державного академічного театру опери та балету;

- про результати аудиту ефективності використання у 2007 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для стимулювання розвитку регіонів, у тому числі депресивних територій.

- про результати перевірки використання коштів державного бюджету на соціально-економічний розвиток м.Севастополя;

- про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів.

Раніше такі питання на засіданнях Комітету не розглядалися, а матеріали аудитів передавалися членам Комітету для врахування і використання в депутатській діяльності.

В.Павленко запропонував взяти до відома надіслані до Комітету матеріали аудитів Рахункової палати, прийнявши відповідне рішення.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Взяти до відома матеріали аудитів Рахункової палати:

- про результати аудиту виконання заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у с. Новобогданівці;

- про результати аудиту ефективності використання коштів, виділених у 2007 році Луганській області на створення нових робочих місць для працевлаштування незайнятого населення вугледобувних регіонів, де ліквідовано шахти, що перебуває на обліку в державній службі зайнятості;

- висновок щодо виконання Державного бюджету України за 9 місяців 2008 року;

- про результати аудиту виконання програм – переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування;

- про результати аудиту ефективності використання коштів субвенції з державного бюджету на заходи, пов’язані з поліпшенням екології і соціально-економічний розвиток м. Кривий Ріг та прилеглих до нього населених пунктів;

- про результати аудиту реалізації Програми забезпечення виконання у 2007 році м. Києвом функцій столиці України;

- про результати аудиту використання коштів Державного бюджету України на виконання заходів з розвитку і реконструкції централізованих систем водопостачання та водовідведення;

- про результати аудиту збереження та проведення комплексної реконструкції і реставрації Одеського державного академічного театру опери та балету;

- про результати аудиту ефективності використання у 2007 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для стимулювання розвитку регіонів, у тому числі депресивних територій;

- про результати перевірки використання коштів державного бюджету на соціально-економічний розвиток м. Севастополя;

- про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів.

2. Рекомендувати головам підкомітетів здійснювати розгляд наданих Рахунковою палатою матеріалів на засіданнях підкомітетів відповідно до предметів відання та ширше використовувати їх при підготовці питань порядку денного засідань Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

11.

       СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проведення слухань Комітету на тему: “Концептуальні засади реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою” та затвердження складу організаційного комітету.

Доповідач ознайомив присутніх зі списком кандидатур до складу Оргкомітету слухань та запропонував проект рішення з цього питання. Заперечень чи інших пропозицій не надходило.

УХВАЛИЛИ:

1. Провести 12 березня 2009 року з 10:00 до 15:00 слухання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на тему: “Концептуальні засади реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою”.

Слухання провести за участі та при підтримці Кабінету Міністрів України, Секретаріату Президента України, Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, Програми сприяння Парламенту України, Швейцарської агенції Розвитку та Співробітництва в Україні (SDC).

2. Утворити та затвердити склад Оргкомітету щодо проведення слухань (додається).

3. Доручити Оргкомітету розробити пропозиції щодо проекту програми, складу доповідачів від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, асоціацій, громадських та наукових організацій, які мають взяти участь у слуханнях та підготувати план заходів з підготовки та проведення слухань.

4. Оргкомітету 4 березня 2009 року поінформувати Комітет про стан підготовки до комітетських слухань.

5. Доручити Голові Комітету звернутися до Керівництва Апарату Верховної Ради України з проханням надати сприяння (організаційне, технічне, інформаційне) в проведенні комітетських слухань.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про спільне засідання комітетів Верховної Ради України з питань бюджету і з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно проблематики місцевих бюджетів із запрошенням голів обласних рад, представників інших органів місцевого самоврядування та їх асоціацій.

Доповідач повідомив, що ця пропозиція надійшла від Голови Верховної Ради України В.Литвина. Він висловився на підтримку ідеї такого широкого розгляду найбільш актуального на даний момент проблемного питання сфери місцевого самоврядування.

Члени Комітету дійшли єдиної точки зору щодо доцільності проведення спільного засідання комітетів після завершення  першого кварталу поточного року. Протягом цього періоду буде отримано низку необхідних для аналізу даних за результатами перших трьох місяців виконання державного і місцевих бюджетів, за якими можна буде побачити певну динаміку бюджетного процесу і запропонувати адекватні та ефективні зміни до чинного Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

Дату і місце проведення спільного засідання комітетів було доручено визначити Голові Комітету в робочому порядку. Також В.Павленко запропонував поінформувати Голову Верховної Ради України про позицію Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування щодо питання проведення спільного засідання з Комітетом з питань бюджету.

Пропозицію підтримано.

 

 

 Голова Комітету                                                      О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

    За секретаря Комітету        ________________       В.СІНЧЕНКО                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

18.02.2009 року

1. Про призначення позачергових місцевих виборів:

  1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних голів.

  1.2. Про розгляд ситуації, що склалася в Косівській районній раді Івано-Франківської області.

 2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо обрання міських голів за мажоритарною системою абсолютної більшості) (реєстр. №2270-3, н.д. М.Катеринчук).

3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про політичні партії в Україні” (щодо упорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю) (реєстр. №3260, н.д. А.Гриценко).

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про об'єднання громадян” (щодо найменування) (реєстр. №3312, н.д.В.Ландік).

5. Про проект Закону про асоціації органів місцевого самоврядування (реєстр. №2477, друге читання).

6.   Про проекти Законів:

 “Про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

“Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

7. Про проект Постанови про відновлення історично-правової справедливості щодо народного депутата України, екс-члена Центральної виборчої комісії Бондика Валерія Анатолійовича (реєстр. №2652, н.д. Бондик В.А.).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” (щодо відновлення повноважень обласних та районних рад) (реєстр. №4044, н.д. Гордієнко С.В.) та про звернення обласних і районних рад щодо змісту статті 57 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

9. Про проект Закону про упорядкування використання форменого одягу (реєстр. №2328, н.д. Г.Москаль).

       10. Про матеріали аудитів Рахункової палати.

       11. Про проведення слухань Комітету на тему: “Концептуальні засади реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою” та затвердження складу організаційного комітету.

12. Про спільне засідання комітетів Верховної Ради України з питань бюджету і з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно проблематики місцевих бюджетів із запрошенням голів обласних рад, представників інших органів місцевого самоврядування та їх асоціацій.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“4 cесія 6 скликання ”

25 грудня 2013 17:27
25 грудня 2013 17:24
27 листопада 2013 14:43
27 листопада 2013 14:35
27 листопада 2013 14:33
27 листопада 2013 14:29
27 листопада 2013 14:28
27 листопада 2013 14:25
27 листопада 2013 14:24
27 листопада 2013 14:23